miercuri, 10 septembrie 2014

La ce te ajuta un web design bun?

           Cand iti deschizi un magazin online, pentru a avea succes din prima ai nevoie de un bun design web. Site-ul trebuie sa arate bine, iar produsele trebuie sa fie scoase bine in evidenta, pentru ca vizitatorul sa le observe cu usurinta si sa aiba acces la ele.
Pentru a avea un impact pozitiv asupra publicului-tinta, interfata unui site web trebuie sa fie:
- usor de parcurs si de citit.
- produsele trebuie sa fie identificabile usor si accesabile la fel de usor.
- manevrabilitatea butoanelor si a site-ului in sine trebuie sa fie ridicata.

           De asemenea, pentru ca utilizatorul-tinta sa se descurce bine pe site-ul tau si sa revina cu placere, web design-ul trebuie sa asigure  o cautare eficienta a produselor pe pagina, o asezare a lor pe diverse categorii, integrarea unui meniu user friendly, usor de folosit, identificarea principalelor puncte de interes ale utlizatorilor si scoaterea lor in evidenta, pentru a da impresia vizitatorului ca a gasit repede si usor ce a cautat.
           De asemenea, este imperativ necesar ca textul si toate informatiile de pe site sa fie structurate, atat din punct de vedere al continutului cat si al formei, coerent, lizibil, intr-un limbaj pe care orice utilizator din publicul-tinta sa il poata intelege. De asemenea, s-a dovedit ca, de multe ori, textul scris poate fi inlocuit cu succes de instructiunile video, deoarece informatia audio si video este mai usor inteleasa decat cea scrisa.
           Atentie la supraincarcarea site-ului cu informatii sau plugin-uri. Desi poate parea la moda, nu este recomandata incarcarea intregului spatiu web pus la dispozitie, deoarece se pot ascunde, astfel, informatii esentale pentru vizitator, prin distragerea atentiei. Solutia este echilibrul exact intre informatii oferite si elementele vizuale de atragere a vizitatorilor, cum sunt bannerele, plugin-urile, etc.
Insa, cel mai bun mod de a stabili acest echilibru este, in primul rand, stabilirea scopului website-ului creat, stabilirea unui public tinta si a metodelor prin care acesta poate fi atras si impresionat, dar si continua cercetare a ultimelor tendinte in ceea ce priveste web design-ul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu